Elmosta az eső a Maláj Nagydíjat

A verseny már úgy kezdődött el, hogy az időjárás előrejelzések sejttették: esni fog. A kamerákon is látszottak a felhők. Harminc körön keresztül azonban nem akart esni, addig zajlott a futam. Plusz izgalmat jelentett, hogy melyik autón milyen típusú gumi van.

Először Kimi Raikönnenek tették föl az extrém esőgumit, de túl korán, ettől koordinálhatatlan lett az autója, ennek ellenére versenyben tudott maradni. Az első esőcseppek után sorra vonultak be az autósok a boxba és tették föl az extrém gumikat, egyedül Timo Glock használt intermediate gumit, ami bejött neki, mert rendkívül jól tapadt a kocsi a félig vizes félig száraz pályán, és felautózott a második helyre. Glock után szabadon szinte mindenki visszament a intermediate gumiért. Miközben sorra zajlottak az ilyen kerékcserék, Glock lecserélte a gumiját extrém eső gumira, tökéletes időben ugyanis elkezdett zuhogni az eső. Azt hiszem a tavalyi évi teljesítménye miatt tényleg kijelenthetjük, hogy Timo gumimesterré fejlődött a pályafutása alatt. Egyedül ő találta el megint, hogy mikor és milyen gumival akar versenyezni.

Huszönöt körrel a vége előtt bejött a biztonsági autó az eső miatt, de már azzal a tempóval is túl veszélyes volt a verseny.

Amint az várható volt leszakadt az ég Szepangban. Sajnálatos módon ennek oka az lett, hogy huszonhárom körrel a vége előtt leintették a versenyt és vártak a folytatásra. Senki nem tudta, hogy újraindítják-e a versenyt, bár az időjárás nem nagyon akart javulni. Volt olyan pilóta aki kiszállt az autóból, volt aki nem. Raikönnen például átöltözött és szinte rögtön betolták a Ferrarit a boxba.

Amíg állt a verseny élvezhettük Palik László és Czollner Gyula élcelődését és jóslatait, azt hiszem remekül elszórakoztatták a nézőket és örökre megjegyezhettük, ahogyan Palik javasolja kommentátortársának, hogy hívja föl a FIA-t és mondja: "Gyula vagyok Pestről, fújjátok le a versenyt!"

A verseny ha nem autózzák le a köröket maximum két órán keresztül tarthat így tíz perccel a kétórás időtartam lejárta előtt a FIA bejelentette, hogy nem rajtolnak újra a pilóták. Így az utolsó kör eredményei számítanak végeredménynek.

1. Jenson Button Brawn GP
2. Nick Heidfeld BMW Sauber
3. Timo Glock Toyota
4. Jarno Trulli Toyota
5. Rubens Barrichello Brawn GP
6. Mark Webber Red bull Racing
7. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
8. Nico Rosberg Williams

A következő futam két hét múlva lesz Kínában. Ott is számolni kell az esővel, tehát érdemes lesz azt a futamot is nézni, de reméljük ott izgalmassá teszi a versenyt és nem amiatt kell majd lefújni.

2563003241_61a478e839

0 komment:

Megjegyzés küldése