Kedves olvasók! A most következő rövid összeállításban betekintést engedek a III. Oldtimer Expóba, amit április 17-e és 19-e között tartottak a budapesti Vasúttörténeti Parkban. Ahogy tavaly is, most is óriási élmény volt a régi autók között végigmenni, és megcsodálni az adott korok legfejlettebb technológiáit. Így nem is érdemes sokat szövegelni, inkább lássuk, mik voltak ott! Helyszíni beszámoló következik.
A tavalyi évben a Citröen „kacsája” ünnepelte a 60-ik születésnapját. Róla is van pár kép, de szerintem a DS 19-es jobban megérdemli a közszereplést, mert akkoriban ez a kocsi volt a technológiai csúcs hihetetlenül egyenletes rugózásával, és ezt azóta sem sikerült felülmúlni. És még a fényszórói is kanyarkövetőek!
Ez az Ikarus 66-os látogatásom napján jött le Győrből a saját lábán. 37 éves kora ellenére szépen nyomta a 70-et az M1-esen! Kiváló állapotban van, és az egyik legszebb magyar busz, amit valaha gyártottak. Bár belülről kissé alacsony…
1500-as FIAT. Nincsenek szavaim, beszéljen a kép maga.
Jaguar XK 120. Tökéletes kinézet
KGST-s borzalmakból sem volt hiány. Balra egy Velorex, jobbra egy Polski FIAT 126p
Idén lépett ezüst-korba a Mini. Az ötvenéves évforduló alkalmából rengeteg kis kocsit tettek egy külön részlegben, vasárnapra pedig összedobtak egy teljesen szétszedett Minit a nézők orra előtt. A rengeteg kép közül őt teszem ki, mert a Mr. Bean sorozatnak köszönhetően lett ez a kis autó világhírű.
Motorból sem volt hiány. Baloldalt egy Pannónia, jobbra egy Vespa
Jaguar E. Ez is megvan már 40 éves, de még mindig formás sportautó benyomását kelti.
Horch. A gyár az Auto Union tagja volt, ebből a csoportosulásból lett később az Audi. Elődei révén az Audi is már matuzsálemi korúnak mondható, idén 100 éves!
Nem maradhat ki a németek legrosszabb autója, ami annyi ember első kocsija volt: Trabant 600-as (a „kocka-Trabant” elődje)
Ez ugyan tavalyi kép, de az irónia kedvéért kirakom. Egy 8 hengeres Csajka limuzin, mely sínautóként furikázott előre és hátra egy vágányon. Remekül képviseli az átmenetet, és a hely hangulatát: autók a vasút szentélyében…
Búcsúzásul egy városnéző autóbusz, a teljesen restaurált Ikarus 620-as. Ő ingyen (?) vitte az utasokat egy jókora körre, valószínűleg a Tatai úton, és vissza.
Csak gratulálni tudok a szervezőknek a remek kivitelezésért, a rengeteg látnivalóért, és az életre szóló élményért. Remélem, jövőre is ugyanilyen színvonalas bemutatóban lesz része a gépjárművek rajongóinak!
GZ
0 komment:
Megjegyzés küldése